Organizacja

  • Nasze Przedszkole jest placówką niepubliczną, wpisaną do ewidencji niepublicznych szkół i placówek oświatowych. Przedszkole funkcjonuje w ramach obowiązującego prawa oświatowego oraz Statutu.
    Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest Grupa licząca nie więcej niż 25 dzieci. W każdej grupie opiekę sprawuje co najmniej dwóch nauczycieli w tym przynajmniej jeden nauczający języka angielskiego oraz nauczyciel wykwalifikowany z zakresu prowadzenia zajęć zgodnie z pedagogiką Marii Montessori. W przedszkolu oprócz zajęć regularnych, organizowane są także zajęcia dodatkowe: zajęcia ruchowe, umuzykalniające, nauka języka obcego, zajęcia rewalidacyjne i inne – zgodnie z potrzebami dzieci i sugestiami rodziców.
  • Plan Dnia

  • Program Edukacyjny

    Nasze Przedszkole realizuje program „Odkryjmy Montessori raz jeszcze”. Został on nagrodzony w konkursie Ministerstwa Edukacji Narodowej na najlepszy program wychowania przedszkolnego.
  • Główne cele Programu nawiązują bezpośrednio do pedagogiki Marii Montessori, a jednocześnie są spójne z celami określonymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. 

    Cele naszego programu:

    • Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa i akceptacji;
    • Budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby;
    • Rozwijanie samodzielności i koordynacji wzrokowo-ruchowej dziecka;
    • Poznawanie świata na podstawie polisensorycznego doświadczania i eksperymentowania;
    • Zdobywanie umiejętności porozumiewania się w sposób werbalny i niewerbalny;
    • Doskonalenie umiejętności porządkowania, klasyfikowania i liczenia;
    • Budzenie zainteresowania rzeczywistością przyrodniczą, społeczno-kulturową i techniczną;
    • Poznawanie wartości uniwersalnych: dobro, piękno;
    • Wyrażanie twórczej postawy w różnych formach dziecięcej ekspresji;
    • Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie;
    • Angażowanie rodziny dziecka w proces jego wychowania;
  • Kształcenie specjalne

  • W naszym przedszkolu realizujemy pomoc psychologiczno-pedagogiczną w ramach orzecznictwa
    o potrzebie kształcenia specjalnego 
    oraz wczesnego wspomagania rozwoju. Jak powiedziała Maria Montessori: „ Wszyscy, którzy podążają drogą pracy z dzieckiem, są pielgrzymami”. Dla nas celem tej pielgrzymki jest dziecko, „dziecko w wymiarze swojej ludzkiej godności”, do którego podchodzimy
    z wielką troską i szacunkiem. „Czego nie ma najpierw w zmysłach, tego nie ma później w umyśle”, dlatego nasze działania skierowane są na wielozmysłowe uczenie. Pomagamy naszym dzieciom poprzez polisensoryczność naszych terapii oraz zindywidualizowane podejście. Realizacją celów terapeutycznych zajmuje się wysoko wykwalifikowana kadra doświadczonych pedagogów, terapeutów i specjalistów
    Samodzielność i niezależność są bardzo ważnymi tematami w metodzie Montessori, dlatego tak istotne w podejściu terapeutycznym staje się właśnie nabywanie tych umiejętności. Pomagamy dzieciom wchodzić w otaczający je świat, skutecznie komunikować się w nim. Poznawać
    towarzyszące temu emocje, nabywać wiedzę i umiejętności, nawiązywać kontakty, tworząc tym samym przyjazną, pełną zrozumienia przestrzeń terapeutyczną.
    Zakres pomocy wyznaczają potrzeby naszych podopiecznych. W pracy terapeutycznej z dziećmi bazujemy przede wszystkim na zasobach dziecka. Integralną częścią procesu terapeutycznego jest Rodzic, którego otaczamy szacunkiem, troską i potrzebnym wsparciem.
    Prowadzimy grupę integracyjną dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera.
    Dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem oraz Zespołem Aspergera są zwolnione z wszelkich opłat za przedszkole oraz wyżywienie.
  • Zajęcia dodatkowe

  • Oferta naszego przedszkola jest wzbogacona o liczne zajęcia dodatkowe, aby każde dziecko mogło realizować pasje i rozwijać talenty – bez tego nie moglibyśmy skutecznie spełniać wyznaczonej misji. 
    Wśród zajęć dodatkowych znajdują się: taniec, szachy, piłka nożna, aikido, plastyka.
  • Wyżywienie

  • Odpowiednia dieta jest podstawą zdrowego rozwoju, dlatego zwracamy szczególną uwagę na jakość posiłków. Współpracujemy z firmą kateringową, która respektuje indywidualne diety wszystkich dzieci, utrzymując jednocześnie wysoką jakość serwowanych dań.

    Każdego dnia są trzy posiłki – śniadanie, obiad oraz podwieczorek. Ponadto dzieci mają ciągły dostęp do świeżych owoców oraz wody.

    Ponieważ od początku staramy się uczyć dzieci samodzielności, to również w trakcie posiłków jedynie pomagamy dzieciom, nie wyręczając ich. Od samego początku dzieci uczą się jeść sztućcami, a posiłki podawane są na ładnej zastawie stołowej. W ten sposób zwracamy uwagę na estetykę stołu oraz kulturę spożywania posiłków. Staramy się również nauczyć dzieci samodzielnego doboru składników, tak aby same były w stanie ocenić jaka ilość nakładanego jedzenia odpowiada ich obecnemu apetytowi.

    Dzieci samodzielnie nakrywają do stołu, pamiętając o prawidłowym ułożeniu zastawy.

     

  • Kalendarz 2024/2025

    Zebrania z Rodzicami

    3, 4, 5 wrzesień 2024

     

    Konsultacje dla Rodziców:

    07.X do 11.X.2024

    04.XI do 08.XI.2024

    13.I do 17.I.2025

    03.II do 07.II 2025

    03.III do 07.III.2025

    12.V do 16.V.2025

     

    Zajęcia otwarte z udziałem Rodziców:

    XII.2024

    III.2025

     

    Dni wolne od pracy:

    1, 11 listopad 2024

    25, 26, 27 grudzień 2024

    1, 6 styczeń 2025

    21 kwiecień 2025

    1, 2 maj 2025

    19 czerwiec 2025

    od 14 lipca do 8 sierpnia 2025 przerwa wakacyjna

    15 sierpień 2025

     

    Dyżur w przedszkolu:

    24, 31 grudzień 2024

    18 kwiecień 2025

    20 czerwiec 2025