Nasze Przedszkole jest placówką niepubliczną, wpisaną do ewidencji niepublicznych szkół i placówek oświatowych. Przedszkole funkcjonuje w ramach obowiązującego prawa oświatowego oraz Statutu.
Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest Grupa licząca nie więcej niż 25 dzieci. W każdej grupie opiekę sprawuje co najmniej dwóch nauczycieli w tym przynajmniej jeden nauczający języka angielskiego oraz nauczyciel wykwalifikowany z zakresu prowadzenia zajęć zgodnie z pedagogiką Marii Montessori. W przedszkolu oprócz zajęć regularnych, organizowane są także zajęcia dodatkowe: zajęcia ruchowe, umuzykalniające, nauka języka obcego, zajęcia rewalidacyjne i inne – zgodnie z potrzebami dzieci i sugestiami rodziców.

Plan Dnia

Program Edukacyjny

Nasze Przedszkole realizuje program „Odkryjmy Montessori raz jeszcze”. Został on nagrodzony w konkursie Ministerstwa Edukacji Narodowej na najlepszy program wychowania przedszkolnego.

Główne cele Programu nawiązują bezpośrednio do pedagogiki Marii Montessori, a jednocześnie są spójne z celami określonymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.

Cele naszego programu:

  • Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa i akceptacji;
  • Budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby;
  • Rozwijanie samodzielności i koordynacji wzrokowo-ruchowej dziecka;
  • Poznawanie świata na podstawie polisensorycznego doświadczania i eksperymentowania;
  • Zdobywanie umiejętności porozumiewania się w sposób werbalny i niewerbalny;
  • Doskonalenie umiejętności porządkowania, klasyfikowania i liczenia;
  • Budzenie zainteresowania rzeczywistością przyrodniczą, społeczno-kulturową i techniczną;
  • Poznawanie wartości uniwersalnych: dobro, piękno;
  • Wyrażanie twórczej postawy w różnych formach dziecięcej ekspresji;
  • Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie;
  • Angażowanie rodziny dziecka w proces jego wychowania;

Kształcenie specjalne

W naszym przedszkolu realizujemy pomoc psychologiczno-pedagogiczną w ramach orzecznictwa o potrzebie kształcenia specjalnego oraz wczesnego wspomagania rozwoju. Jak powiedziała Maria Montessori: „ Wszyscy, którzy podążają drogą pracy z dzieckiem, są pielgrzymami”. Dla nas celem tej pielgrzymki jest dziecko, „dziecko w wymiarze swojej ludzkiej godności”, do którego podchodzimy
z wielką troską i szacunkiem. „Czego nie ma najpierw w zmysłach, tego nie ma później w umyśle”, dlatego nasze działania skierowane są na wielozmysłowe uczenie. Pomagamy naszym dzieciom poprzez polisensoryczność naszych terapii oraz zindywidualizowane podejście. Realizacją celów terapeutycznych zajmuje się wysoko wykwalifikowana kadra doświadczonych pedagogów, terapeutów i specjalistów. 

Dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem oraz Zespołem Aspergera są zwolnione z wszelkich opłat za przedszkole oraz wyżywienie.

Samodzielność i niezależność są bardzo ważnymi tematami w metodzie Montessori, dlatego tak istotne w podejściu terapeutycznym staje się właśnie nabywanie tych umiejętności. Pomagamy dzieciom wchodzić w otaczający je świat, skutecznie komunikować się w nim. Poznawać
towarzyszące temu emocje, nabywać wiedzę i umiejętności, nawiązywać kontakty, tworząc tym samym przyjazną, pełną zrozumienia przestrzeń terapeutyczną.

Zakres pomocy wyznaczają potrzeby naszych podopiecznych. W pracy terapeutycznej z dziećmi bazujemy przede wszystkim na zasobach dziecka. Integralną częścią procesu terapeutycznego jest Rodzic, którego otaczamy szacunkiem, troską i potrzebnym wsparciem.

Prowadzimy grupy integracyjne dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera.

Zajęcia dodatkowe

Oferta naszego przedszkola jest wzbogacona o liczne zajęcia dodatkowe, aby każde dziecko mogło realizować pasje i rozwijać talenty – bez tego nie moglibyśmy skutecznie spełniać wyznaczonej misji. 

Wśród zajęć dodatkowych znajdują się: taniec, szachy, piłka nożna, aikido, plastyka.

e3938158-762c-4fc0-9537-5deeb2b644ab

Wyżywienie

Odpowiednia dieta jest podstawą zdrowego rozwoju, dlatego zwracamy szczególną uwagę na jakość posiłków. Współpracujemy z firmą kateringową, która respektuje indywidualne diety wszystkich dzieci, utrzymując jednocześnie wysoką jakość serwowanych dań.

Każdego dnia są trzy posiłki – śniadanie, obiad oraz podwieczorek. Ponadto dzieci mają ciągły dostęp do świeżych owoców oraz wody.

Ponieważ od początku staramy się uczyć dzieci samodzielności, to również w trakcie posiłków jedynie pomagamy dzieciom, nie wyręczając ich. Od samego początku dzieci uczą się jeść sztućcami, a posiłki podawane są na ładnej zastawie stołowej. W ten sposób zwracamy uwagę na estetykę stołu oraz kulturę spożywania posiłków. Staramy się również nauczyć dzieci samodzielnego doboru składników, tak aby same były w stanie ocenić jaka ilość nakładanego jedzenia odpowiada ich obecnemu apetytowi.

Dzieci samodzielnie nakrywają do stołu, pamiętając o prawidłowym ułożeniu zastawy.

Kalendarz 2025/2026

Zebrania z Rodzicami

9, 10, 11 wrzesień 2025

Konsultacje dla Rodziców:

06 X do 10 X 2025
03 XI do 07 XI 2025
12 I do 15 I 2026
09 II do 13 II 2026
16 III do 20 III 2026
04 V do 08 V 2026

Zajęcia otwarte z udziałem Rodziców:

XII 2025
V 2026

Dni wolne od pracy:

10, 11 listopad 2025
24, 25, 26 grudzień 2025
1, 6 styczeń 2026
6 kwiecień 2026
1 maj 2026
4 czerwiec 2026
od 20 lipca do 14 sierpnia 2026 przerwa wakacyjna

Dyżur w przedszkolu:

31 grudzień 2025 (na zapisy)
2, 5 styczeń 2026 (na zapisy)
3 kwiecień 2026 (na zapisy)
5 czerwiec 2026 (na zapisy)